Hos Trädgårdsting är alla ordrar välkomna, stora som små! I priserna ingår 25% moms om inget annat anges. Frakt tillkommer på ordervärde understigande 3000-.
För att handla heminredning och andra produkter online i webshopen måste du vara 18 år. Du handlar tryggt, enkelt och säkert och betalning görs via Payson som erbjuder en rad olika betalningsalternativ för dig.

 

BETALNINGSMETOD

Payson logo

Hos oss handlar du tryggt, enkelt och säkert.
Via Payson kan du välja mellan faktura, konto, direktbetalning eller kortbetalning.
Även om du inte har ett PaysonKonto sedan tidigare kan du snabbt göra transaktionen via Payson.
Payson samarbetar med VISA, MasterCard samt alla svenska banker som erbjuder direktbetalningar, Swedbank, Handelsbanken, SEB, Nordea och Danske Bank.
Payson håller höga säkerhetskrav och är PCI-certifierade av Trustwave som är en internationell organisation för säker e-handel. All trafik krypteras genom SSL 128 bitar och alla kortöverföringar bygger på bankernas så kallade 3D-secure teknik.
Payson startade 2004 i Sverige och flera miljoner personer har använt Payson som är en välkänd betallösning på internet.

Läs mer om Payson här: www.payson.se

LEVERANSMETOD

Flera produkter som visas i vår nätbutik finns i lager för omgående leverans vilket innebär att vi skickar dem inom 1-4 dagar från det att du sänt din order.  Utomhusmöbler och produkter med belysning har i regel en leveranstid på 3-5 veckor (reservation för slutförsäljning eller saldofel).

Om du vill ändra eller lägga till något i din beställning ta kontakt med kundservice så snart som möjligt så försöker vi hjälper dig på bästa sätt.Vi sänder de flesta leveranser med DHL men mindre paket kan skickas på annat sätt för att levereras direkt till din postlåda beroende på storlek. I annat fall kommer du att få en avisering när ditt paketet finns att hämtas ut hos utlämningstället. Vi sänder varje leverans med det för tillfället för dig mest fördelaktiga distributionssättet. Det kan därför variera vem som levererar varorna till er från tillfälle till tillfälle.


Avisering 1.
Sker när ditt paket lämnar oss med texten ”Ett paket är på väg till dig”, detta sker via E-post.


Avisering 2.
Du blir också aviserad från utlämningsstället när ditt paket finns att hämta ut.  Ibland sker detta via SMS till det mobilnummer du angivet vid beställning.

  
Var mycket noga med att du uppger korrekt mobilnummer och mailadress. 
Aviseringen innehåller bland annat paketnummer som måste medtagas till utlämningsstället när paketet ska hämtas. Du behöver också ha med dig en legitimation.
Paketet ligger kvar hos ombudet i 14 dagar därefter skickas paket tillbaka, läs mer om detta under outlösta paket nedan.

Outlösta paket

Trädgårdsting debiterar 500 kr för outlösta paket för att täcka våra frakt- och expedieringskostnader. 
Om du ångrar ditt köp måste du alltid hämta ut det för att sedan returnera det. 
Outlösta paket omfattas ej av ångerrätten enligt distans- och hemförsäljningslagen.

FRAKTKOSTNAD

Normalfrakt är beroende på var i Sverige du bor och framgår i kassan innan du skickar din order.. Vi erbjuder också er som har möjlighet att hämta er leverans hos oss.  Ange”Fri avhämtning vårt lager” under leveransmetod i kassan. Vi sänder dig ett mail när ordern är färdig att hämtas.
Vi förbehåller oss att kunna ändra fraktkostnaden om fel leveransmetod valts.

Beställer du över 3000:- levererar vi fraktfritt.
I fysiska butiken har du 7 dagars öppet köp och 14 dagar ångerrätt. Kom ihåg att ta med kvitto. Ingen bytesrätt/öppet köp på beställningsvaror och rea.
För ordrar som avhämtas i butik övergår ångerrätten till öppet köp när du som kund hämtar ordern hos oss och 7 dagars öppet köp och 14 dagars bytesrätt gäller.

RETURER

Oavsett anledning till retur ber vi dig att alltid använda formuläret längst ned på sidan vid kontakt med oss.

Använd alltid formuläret för att ta kontakt med oss på kundservice inför returen. Detta är för att vi ska kunna hantera din retur på ett så bra och snabbt sätt som möjligt. Skicka aldrig något innan du varit i kontakt med oss!


Returer ska skickas till :

Trädgårdsting
C/O PostPac
Maskingatan 6
274 30 Skurup

ÅNGERRÄTT

Du som konsument har rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar enligt distansavtalslagen. Returrätt gäller  då 14 dagar från det att du tagit emot varan, tänk på att det är viktigt att meddela oss via formuläret nedan inom denna tid att du vill ångra ditt köp.

Ångerrätten gäller ej  för:
– Företagskunder
– Produkter där förseglingen (förpackningen) är bruten.

Om varan är använd beslutar vi ett värdeminskningsavdrag baserat på vår bedömning av varans skick. se nedan

Lag ”(2005:59) Lagen om distansavtal och avtal utanför affärslokaler”.
”Du som konsument ska ersätta näringsidkaren för
en varas värdeminskning i den mån den beror på att varan har hanterats i större omfattning än som varit nödvändigt för att fastställa dess egenskaper eller funktion”.

Om du önskar returnera en vara står du själv för returfrakten. Är du osäker på vilket porto du ska frankera med, så hör med ditt lokala postkontor/utlämningsställe.

 

REKLAMATION

Trädgårdsting tillämpar Konsumentköplagens reklamationsrätt vilket innebär att du har tre års reklamationsrätt på fabrikationsfel efter det att du har mottagit varan.

Detta förutsätter att alla skötselråd följs och att normal aktsamhet iakttagits.
Vid ett reklamationsärende skall du kontakta Trädgårdsting som vidare hjälper dig med förfarandet. Detta görs via kontaktformuläret under RETURER. En reklamation ska göras inom 2 månader från att felet upptäckts. Detta innebär att vi ber dig packa upp och kontrollera varan du köpt omgående efter leverans (senast inom en månad efter leverans). Reklamationer gjorda efter 3 månader godkännes ej.

Du kommer att bli ombedd att bifoga bildbevis på felaktigheten/defekten där felet tydligt framgår.
Vid beviljad reklamation skickas en förbetald returfraktsedel ut till dig av oss på Trädgårdsting.

När vi mottagit den reklamarade varan undersöks felet på nytt och därefter skickas en ny vara till dig.
Du betalar alltså inget för returfraktsedeln för den reklamerade varan eller frakten för den nya varan.

 

TRANSPORTSKADA

Om en vara är skadad vid leverans önskar vi också att du tar ett foto på den i originalemballaget så att vi kan visa det för vårt fraktbolag. Ta även foto på ytteremballaget. Släng inget ytteremballage förrän vi ger klartecken.

Det är viktigt att du inte skickar tillbaka något förrän vi gett instruktioner hur reklamationen ska gå tillväga. Använd kontaktformuläret längst ned på sidan.

Returnera varan till Trädgårdsting med den returfraktsedeln vi har skickat till er. Var noga med att förpacka varan ordentligt, använd den ursprungliga produktförpackningen och originalemballage som varan levererades i till dig.

 

Övrig viktig information vid returer 

  • Vi löser EJ ut retur som skickas ofrankerade, ej fullfrankerade eller mot postförskott. Notera att vi inte har möjlighet att åka och hämta ut retur som skickas rekommenderat eftersom det då hamnar på utlämningsställe. 
  • Lägg i medföljande följesedel tillsammans med varan som ska returneras.
  • Paketet ska packas och tejpas med omsorg och klara av vardaglig frakthantering på terminaler och transportband.
  • Var noga när du returnerar varor till oss, tänk på att du som avsändare står för risken om produkten skadas eller försvinner när den fraktas tillbaka till oss. 
  • Glöm ej att skriva avsändare.  

När vi mottagit och kontrollerat returen så skickar vi via Payson tillbaks pengarna för varan.

  • Observera att vid en retur står kunden alltid för returfrakten även om köpet varit fraktfritt.
  • Återbetalning sker senast 14 dagar efter det att vi mottagit din retur. Tänk på att det är du som kund som måste bevaka förfallodatum.
  • Först när vi mottagit och kontrollerat returen kan vi kreditera varans värde.

Observera det tar oss minst ett par dagar innan vi hunnit kontrollera och kan meddela er vad som gäller. Detta måste du planera för när du ska returnera.

Vid frågor angående när återbetalning sker hänvisar vi till Payson, tel :


TVISTLÖSNING

Anmäl ärendet  till Allmänna reklamationsnämnden om vi mot förmodan inte skulle komma överens vid tvist. Vi gör dock alltid vårt bästa för att våra kunder ska ha en bra upplevelse av vår butik och kundservice.

http://www.arn.se/konsument/

RESERVATION

Trädgårdsting förbehåller sig för eventuella fel i produktinformation, pris och leveranstider på produkter i sortimentet.

Trädgårdsting reserverar sig för eventuella skrivfel och ändringar av tekniska data som är utanför vår kontroll samt för eventuella fel i lagersaldo.

Alla bilder skall ses som illustrationer, och vi kan ej garantera att varans exakta utseende återges i färg och form. Angivna storlekar kan variera, storlekarna kan skilja sig åt mellan olika produkter och varumärken.

Kontakta gärna Trädgårdsting via Kundservice om du är osäker på färger, nyanser och storlekar så försöker vi hjälpa dig på bästa sätt.


KONTAKTFORMULÄR VID RETURER